8.09.2018 Na Wielkim Rogaczu

08 września 2018

Podobnie jak w poprzednich latach, już w pierwszą sobotę roku szkolnego zainaugurowaliśmy powakacyjny sezon turystyczny. Tym razem wędrowaliśmy szlakami Beskidu Sądeckiego. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy z rynku w Piwnicznej. Mimo dość wczesnej pory wypełniony był ludźmi a wokół rozstawione były stoły z tradycyjnymi odpustowymi towarami. My jednak nie byliśmy zainteresowani zakupami i od razu ruszyliśmy w drogę, by po chwili szlakiem żółtym podążać  w  stronę Niemcowej. Po chwili Piwniczną oglądaliśmy już z górskiej perspektywy. Gdzieś za przysiółkiem zwanym „Bziniaki” zaczął kropić deszcz. Na szczęście po kilku minutach przestał, mimo iż niebo pokrywały wciąż ciemne chmury. Ich pułap był jednak na tyle wysoki, że mogliśmy podziwiać górskie panoramy. Po ponad godzinie dotarliśmy do chatki na Niemcowej. Tutaj chwilę odpoczywaliśmy a następnie ruszyliśmy na szczyt Wielkiego Rogacza. Po kolejnej godzinie stanęliśmy na wierzchołku.  Tutaj kończy się niebieski długodystansowy szlak prowadzący z Tarnowa. Pogoda stopniowo się poprawiała i podczas zejścia zza chmur zaczęło pokazywać się słońce. Przerwę obiadową zrobiliśmy w bacówce na Obidzy. Posileni bacówkowymi przysmakami bez trudu pokonaliśmy ostatnie trzy kilometry i w ten sposób dotarliśmy do busa czekającego na nas w Kosarzyskach. W czasie powrotu do Tarnowa towarzyszyło nam słońce świecące na prawie bezchmurnym niebie oraz doskonałe humory. Ciekawe, gdzie wybierzemy się na następną górską eskapadę?