Pierwszy dzień wiosny na Wawelu

21 marca 2023

Uczniowie klasy ósmej postanowili spędzić pierwszy dzień wiosny spacerując po krakowskim Starym Mieście oraz zwiedzając Zamek Królewski na Wawelu. Do Krakowa pojechaliśmy pociągiem. Królewskie miasto powitało nas mocno zachmurzonym niebem, z którego  od czasu do czasu spadało kilka kropel deszczu. Nie przeszkodziło nam to wcale w odbyciu spaceru do Zamku na Wawelu. Zaczęliśmy od Kościoła św. Floriana, Placu Matejki (z Pomnikiem Grunwaldzkim) i Barbakanu. Rolę przewodników wzięli na siebie Pan Dyrektor i ksiądz Robert. Przez Bramę Floriańską weszliśmy w obszar średniowiecznego miasta. Zatrzymując się przy kolejnych historycznych miejscach dotarliśmy na rynek. Tutaj też spędziliśmy chwilę. Potem przez Plac Wszystkich Świętych (z kościołami Franciszkanów i Dominikanów) i ulicę Grodzką doszliśmy wreszcie do wawelskiego Zamku. Po chwili związanej z  zakupem biletów, oczekiwaniem na przewodnika, odbiorem zestawów słuchawkowych rozpoczęliśmy zwiedzanie. Naszą przewodniczką była bardzo sympatyczna Pani Kinga. Przez ponad dwie godziny oprowadzała nas ona po Apartamentach Królewskich oraz Skarbcu. Czas płynął szybko a w naszych głowach pojawiały się kolejne fakty, osoby i ciekawostki historyczne. Po zwiedzaniu wróciliśmy na dworzec kolejowy. W Galerii Krakowskiej zorganizowaliśmy przerwę obiadową a następnie zadowoleni wróciliśmy do Tarnowa.