Koty, kotki, kociaki
11 grudnia 2020W ramach projektu uczniowie klasy II B podjęli szereg działań. W klasie na tablicy ściennej pojawiło się hasło: „Mole wszystko wiedzą, bo w książkach siedzą”. Uczniowie umieszczali tam swoje prace plastyczne, ilustrujące przeczytane książki lub recenzje polecanych pozycji.
W celu zachęcenia dzieci do systematycznego czytania dzieci budowały piramidę czytelniczą. Za codzienne czytanie przez 20 minut otrzymywały kolejne cegiełki, które naklejały na schemat budowli. Widać było ogromną mobilizację. Do tej akcji włączeni byli również Rodzice, którzy potwierdzali czytanie podpisem na karcie czytelniczej.
Podczas lekcji on – Line odbyło się głośne czytanie książki „Cukierku, Ty łobuzie”. Przygody kota, bohatera tej lektury, były inspiracją do poszukiwania wiadomości dotyczących tych zwierząt. Zdobyte informacje uczniowie przekazywali na platformie Classroom. Dzięki nim dzieci poznały rasy kotów ich budowę, sposób widzenia, ciekawostki z nimi związane. Dowiedziały się, kim jest kot dachowiec, jak należy opiekować się zwierzątkiem, aby było zdrowe i szczęśliwe. Uczniowie zgromadzili przysłowia o kotach oraz tytuły książek o kotach, które warto przeczytać. Odkryli, że dalsze losy kota Cukierka można poznać z kolejnych pozycji Waldemara Cichonia.
Zainspirowane wierszem o kotku, zawartym w książce „Cukierku, Ty łobuzie”, dzieci napisały wiersze o swoich pupilach i ozdobiły ilustracjami lub zdjęciami. Mamy w planie wydać mały albumik z tą poezją.