Inauguracja sezonu KT "Perć''

04 kwietnia 2009

Wydawało się, że śnieżna zima nie będzie mieć w tym roku końca. Tym bardziej, że i początek kalendarzowej wiosny niewiele się od niej różnił. Kiedy jednak nadeszło ocieplenie stało się ono tak gwałtowne, że prawie natychmiast przypomniało nam się lato. W związku z tym nie mogliśmy zwlekać i w sobotę czwartego kwietnia 2009r. zainaugurowaliśmy uroczyście nowy sezon turystyczny. Tym razem nasz wybór padł na leżące niedaleko naszego miasta Pogórze Rożnowskie.
Wyruszyliśmy rano spod hotelu ,,Tarnovia''. Pogoda była piękna, więc wszystkim uczestnikom dopisywał humor. Gdy tylko dojechaliśmy do Jastrzębiej, wszyscy szybko wybiegli z autobusu, by nacieszyć się długo oczekiwanymi promieniami wiosennego słońca.
W pierwszej części naszej wycieczki udaliśmy się spod przystanku autobusowego w Jastrzębiej Górnej żółtym szlakiem na Jamną. Idąc, podziwialiśmy budzącą się przyrodę oraz witającą nas wiosnę. Przed nami rozpościerał się szczyt Rosulca zwanego też Jastrzębią Górą. Wkrótce dotarliśmy do Ośrodka Rekolekcyjnego Dominikanów, skąd już tylko parę minut dzieliło nas od Bacówki na Jamnej. W oddali majaczyło zaśnieżone Pasmo Łososińskie. W bacówce (należącej do poznańskiego Uniwersytetu im. A. Mickiewicza) posililiśmy się i odpoczęliśmy. Następnie poszliśmy szlakiem zielonym do rezerwatu przyrody "Diable Skały", znajdującego się na zboczach Bukowca. Jest to specyficzny rezerwat, w którym możemy obejrzeć kilkanaście skał z piaskowca ciężkowickiego (mają one ciekawe kształty). Na terenie rezerwatu znajduje się również duża jaskinia szczelinowa (druga co do wielkości w Karpatach) Tuż obok "Diablich Skał" mogliśmy zobaczyć dawną cerkiew greckokatolicką (z1892r) p.w. św Paraskewy przeniesioną tutaj w 1948r. aż z Kamiannej koło Krynicy. Obecnie jest to kościół rzymskokatolicki p.w. Niepokalanego Serca NMP.
Z Bukowca podążyliśmy szlakiem niebieskim do Siekierczyny. Stamtąd wspięliśmy się do czerwonego szlaku prowadzącego z Jamnej, a następnie idąc pięknym lasem doszliśmy pod skałę Wieprzek. Na koniec zeszliśmy pod pochodzący z 1525 roku drewniany kościół p.w. św Bartłomieja w Jastrzębiej, gdzie na parkingu czekał na nas autokar.
Inauguracyjna wycieczka udała się wspaniale, nie tylko dzięki pięknej pogodzie, ale i znakomicie dobranej, niezbyt uciążliwej (chociaż dość długiej) trasie. Mamy nadzieję, że dzięki tak wczesnemu rozpoczęciu sezonu uda się nam zrealizować jeszcze niejeden ciekawy wyjazd.