Rytro–Zielona Szkoła klas I–III

16 czerwca 2014

W dniu wyjazdu w dobrych humorach wszyscy punktualnie stawili się na miejscu zbiórki obok hotelu Tarnovia. Szczęśliwie dojechaliśmy do Domu Wczasów Dziecięcych o nazwie „Rozstoka”. Od razu zwróciliśmy uwagę na wystrój przypominający „babciną chatę”. Wśród eksponatów zauważyliśmy kołowrotki do przędzenia nici, drewnianego konia na biegunach, stare narty i walizki, w wazonikach kwiatki z bibułki.

Zaraz po obiedzie poszliśmy na spacer, podczas którego poznaliśmy tę niewielką miejscowość, a następnie pokonaliśmy wzniesienie Połom Wyżna, aby z bliska przyjrzeć się elektrowniom wiatrowym. Następnego dnia przeszliśmy ścieżkę edukacyjną w rezerwacie „Las Lipowy Obrożyska”, wyjechaliśmy na Górę Parkową w Krynicy oraz zwiedziliśmy Muzeum Zabawek. Kolejnego dnia była wyprawa do ruin zamku w Rytrze. Upalna pogoda sprzyjała zabawom rekreacyjnym na odkrytym basenie w Piwnicznej. Podczas wizyty w Ośrodku Edukacji Leśnej poznaliśmy faunę i florę lasów Beskidu Sądeckiego. W ostatnim dniu powędrowaliśmy do schroniska na Wierchomli.

Szkoda, że trzeba czekać cały rok na kolejny wyjazd. W pamięci zostaną niezapomniane przeżycia.