Warszawa zdobyta!

13 pażdziernika 2009

W dniach 10-12 października wszyscy uczniowie gimnazjum przebywali w stolicy. Do Warszawy podróżowaliśmy pociągiem IC, co można uznać za dużą atrakcję w świecie zdominowanym przez samochody :). Atrakcją sobotniego wieczoru był spektakl muzyczny „Upiór w operze”, który obejrzeliśmy w teatrze Roma. Niedziela przywitała nas deszczem i chłodem. Mimo złej pogody, wraz z panią przewodnik odkrywaliśmy piękno i tajemnice Starego i Nowego Miasta, podziwialiśmy place i kościoły Warszawy i stawialiśmy pierwsze kroki na Uniwersytecie Warszawskim. Po południu pochłonęła nas historia powstania warszawskiego, którą poznawaliśmy zwiedzając Muzeum Powstania. Wieczorem uczestniczyliśmy w koncercie z okazji IX Dnia Papieskiego. Warszawa nocą oczarowała nas. W poniedziałek zwiedziliśmy Sejm oraz Łazienki. Ostatnim punktem naszej wycieczki były zakupy w Złotych Tarasach. Stanowiły one miłe zakończenie pobytu w stolicy i uszczęśliwiły dziewczyny. Do Tarnowa wracaliśmy zadowoleni, wioząc pamiątki i sporo wrażeń. Niestety tym razem pociąg IC dowiózł nas tylko do Krakowa. Ostatni odcinek podróży pokonaliśmy pociągiem osobowym. Nikt jednak nie narzekał. Jedynym naszym zmartwieniem był zbliżający się nieubłaganie wtorek i czas powrotu do szkoły :(.