Z wizytą na Brzance

29 września 2017

W ostatni piątek września uczniowie klasy piątej udali się na turystyczną wycieczkę integracyjną. Jej celem była Brzanka – szczyt leżący na Pogórzu Ciężkowickim. Doskonała pogoda sprzyjała uczestnikom. Po dotarciu busem do Burzyna zwartą grupą skierowaliśmy się wąską asfaltową drogą w stronę porośniętego lasem grzbietu górskiego. Po dwóch kilometrach weszliśmy na leśną ścieżkę. Miejscami była ona zabłocona, ale te odcinki można było ominąć bokiem. Kiedy wreszcie dotarliśmy do grzbietu ścieżka zmieniła się w szeroką leśną drogę. Po ponad dwóch godzinach od momentu startu doszliśmy do wieży widokowej na Brzance. W samą porę, bo zaczęliśmy odczuwać głód. Po wejściu na platformę widokową i oglądnięciu panoramy udaliśmy się na odpoczynek do znajdującej się obok bacówki. Posililiśmy się zabranym z domów prowiantem i rozpoczęliśmy zabawy na placu przed bacówką. Następnie wyruszyliśmy szlakiem do Jodłówki Tuchowskiej. Słońce grzało mocno, więc szliśmy powoli, ciesząc się jesiennym ciepłem. W świetnych humorach wróciliśmy do Tarnowa.