Zielona szkoła w Kościelisku

25 czerwca 2013
Jak co roku dzieci z klas 1-3 pod koniec roku szkolnego wyjechały na zieloną szkołę. Tym razem poznawaliśmy najwyższe polskie góry Tatry. Ich piękno i majestat podziwialiśmy z okien naszego domu wypoczynkowego w Kościelisku.

Chyba każdy zapamięta Giewont z charakterystycznym krzyżem na szczycie. Kolejne dni pobytu to wiele ciekawych wycieczek i spacerów oraz interesujących zajęć i warsztatów. Zwiedziliśmy piękną Dolinę Kościeliską i dotarliśmy do Jaskini Mroźnej. Jej przejście było wielkim przeżyciem dla każdego dziecka. Przez wąskie korytarze, przy słabym oświetleniu i temperaturze 6o C wędrowaliśmy przez 20 minut. Na koniec doszliśmy do Wąwozu Kraków , który zachwycił rzeźbą skał zwisających nad głowami przechodniów. Kolejne dni pobytu to wycieczki na Gubałówkę i do Zakopanego. Wizyta w Muzeum Przyrodniczym przybliżyła nam piękną przyrodę Tatr i jej niezwykłych mieszkańców kozic, świstaków i niedźwiedzi. Czas popołudniowy i wieczory też spędzaliśmy ciekawie. Były spacery po okolicy, wyjścia na plac zabaw, boisko i na lody . Dyskoteki, pokazy zdjęć Tatr w technice 3D oraz warsztaty malowania na szkle umilały czas naszym dzieciom. W ostatnim dniu pobytu, w drodze powrotnej do Tarnowa zwiedziliśmy zamek w Niedzicy oraz przepłynęliśmy statkiem do ruin zamku w Czorsztynie.  Mamy nadzieję, ze wspomnienia z zielonej szkoły na długo pozostaną w pamięci naszych uczniów.